Linkedin verkar ha blivit starkare?

Linkedin-screenshot

Jag är ganska aktiv i sociala medier, oftast för företagets räkning på ett eller annat sätt. Länge har det varit Twitter och Facebook som är det som ger mest resultat men på senare tid verkar Linkedin, i mina ögon, mycket kraftfullare.

Jag vet inte om det beror på att vi är B2B eller om något i grunden har förändrats men på senare tid har vi fått mycket större genomslag på Linkedin än på andra plattformar. Om man tittar på räckvidd, visningar eller något liknande så var Facebook och Twitter helt dominerande för oss förr men idag är Linkedin ofta mycket bättre.

En teori jag har är att Linkedin har gott om medlemmar som kommer tillbaka och att företagen ännu inte dragit nytta av detta. Varför vi då skulle vara ett av få företag som på allvar är aktiva på Linkedin. Sedan kanske inte just företagets profil är det som syns mest men business-poster på den egna profilen verkar flyga ordentligt. Tänkte höra om du har några insikter?

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *