Louis Vuitton, Google och Facebook

Ibland händer att jag skriver om stora varumärken på den här bloggen, oftast handlar det förstås om Google men inte alltid. Jag har skrivit om bland annat Louis Vuitton och Facebook också och jag tänkte att jag skulle vilja dela med mig av lite statistik som kanske kan vara intressant.

Posten om Facebook har faktiskt snabbt klättrat och varit den mest besökta den här veckan, mer besökt än självaste artikeln om sex. Jag kan inte sia särskilt mycket om framtiden men det ser onekligen ut som att den kan fortsätta driva stora mängder trafik till den här bloggen. Louis Vuitton å andra sidan gjorde väldigt bra ifrån sig under några dagar för att sen falla i glömska, den senaste veckan har inte en enda kotte läst den trots att den för bara ett litet tag sedan var så ruskigt intressant.

Varumärken

Min slutsats är att det råder ingen tvekan om att varumärkessökningar är stort, ja det är från sökmotorer jag får huvudparten av trafiken. De allra flesta som söker efter till exempel Facebook är förstås ute efter att komma till just Facebook men skriver av en eller annan anledning inte in det i adressfältet. En del av dem droppar neråt i sökresultatet i alla fall och då har min blogg en chans att fånga upp dom. Med lite tur kanske någon av alla dessa som sökt efter Facebook, Louis Vuitton eller sex kan komma ihåg min blogg till nästa gång och läsa lite vidare, just nu har de sidorna en bouncerate på kring 90% och särskilt sexsidan är nog en rejäl besvikelse för en munter googlare.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *