Medlems- och Nyhetsbrev

Ett bra nyhetsbrev till medlemmar och kunder är något som kan stärka en site rejält. Man ska inte underskatta varken marknadsföringsvärdet eller kundkontakten man kan skapa i ett nyhetsbrev. Det här är förstås avhängigt att det är riktigt bra och då handlar det mest om bra och önskat innehåll. Om man råkar var för aggressiv eller för tråkig och att kunden upplever det som enbrat reklam är det värdelöst. Då riskerar man skrämma bort annars köpglada kunder. Ett korrekt utformat nyhetsbrev är däremot en riktigt bra källa till både ökade inkomster och återkommande besök.

Jag har själv köpt in den här tjänsten några gånger med blandade resultat, nästa gång ska jag testa Get a newsletter som känns mycket seriösa. En av de funktioner som jag gillar mest, man får det visserligen i alla seriösare nyhetsbrevstjänster men det är ändå en viktig funktion:

Så fort du har skickat ett nyhetsbrev kan du följa utvecklingen i realtid. Vilka som läser ditt mail, vilka som klickar på länkar osv.

På så sätt kan du se vad som fungerar och vad som inte fungerar. Det ökar dina chanser att skicka nyhetsbrev som genererar försäljning löpande.

Ett plus är dessutom att det är den billigaste tjänsten jag sett, jämför deras priser med andra här. För 79kr i månaden kan jag tycka att det är värt att sätta upp ett nyhetsbrev för vilken site som helst.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *