Pineberry

Äntligen finns den nya siten uppe här: Pineberry. Jag är grymt nöjd med hur den ser ut och det är roligt med nyheter. En liten uppdatering Pineberry har funnits i nästan två år och nu är det dags för en ny ansiktslyfting på siten. Företaget har gått rejält framåt sedan starten och det behöver synas på vår site. Det är inte helt Läs mer ...

En utmaning Per Axbom

Per Axbom skriver idag i IDG: Att sökmotoroptimering kan utgöra ett eget affärsområde är en tankevurpa i webb­branschen. En webbplats som byggs och hanteras på rätt sätt ska inte behöva optimering för att synas bättre. Det är uppenbart att Axbom inte är en hejare på sökmotoroptimering. Låt mig byta ut sökmotoroptimering mot marknadsföring Läs mer ...

Recept

En av de vanligaste användingsorådena för Google idag är att söka efter recept. Jag har pratat en hel del med olika enteprenörer som är aktiva på sökmotormarknaden och många har fått väldigt positiva resultat med recept. Vi är många som väljer att Googla när vi vill veta vad det ska vara i morotskakan eller pepparbiffen. Även för att Läs mer ...

Advanced web rankings

Håller på och försöker sätta mig in i ett verktyg som heter Advanced Web Ranking. Det är lika krångligt som sitt namn men av det jag har sett så är resultaten fina. Det är ett litet program som håller reda på hur dina olika siter syns i sökmotorerna. Det kan skicka en liten rapport hur ofta man vill och man kan sätta upp en mall för Läs mer ...

SEO och kataloger vs din sida

Något som jag lagt märke till på senare tid är att katalogerna blir allt fler. Länkkataloger, företagskataloger och liknande. Till en början tyckte jag att det var bra för synligheten på min sida, man kan ju visa upp sin länk i många olika sammanhang. Många av dem finns i första hand inte för att visa upp saker utan för att lägga sig Läs mer ...