Jag fick intervjua Erik Bergman om Great.com

Erik Bergman är kanske inte ett allmänt känt namn men inom SEO-världen är han välkänd. Grundaren till Catena Media, som idag är värderat till sex miljarder kronor besökte Örnsköldsvik för att berätta sin historia.

Den första frågan man kanske ska ställa sig är varför Erik Bergman flyger till Örnsköldsvik för att prata om sitt projekt Great.com? Är det verkligen rätt plats för en lansering av den här kalibern?

I samband med en SEO-workshop vi gjorde tillsammans med Erik så bokade vi också en föreläsningssal i centrum. Tillsammans med Almi ordnade vi ett tvåtimmarspass där Erik fick en möjlighet att berätta om både företaget han redan byggt och den enorma satsning för att skapa hållbar välgörenhet som Great är.

Vad är Great.com

Jag tänker inte gå händelserna i förväg och avslöja allt för mycket om Great men grundtanken är något som tilltalar mig mycket. Att bygga en lönsam organisation som ger sin avkastning till precis rätt ändamål, snarare än att bara tömma ur sig pengarna, det är en väg jag verkligen tror på. En välgörenhetsorganisation som håller i hundra år, det var så det beskrevs för mig.

Ingen förväntas skänka några pengar, förutom Erik då som investerar sina,och all avkastning går till kostnadseffektiva och långsiktiga projekt för att förbättra situationen i de allra fattigaste länderna.

Jag är övertygad om att det blir kanon

Jag är fullständigt övertygad om att Erik kommer nå oerhört långt med projektet. Det hela bygger förstås på sökmotoroptimering och där har han bevisat sig tidigare, med råge. Vi är förstås också glada att få hjälpa till på de sätt vi kan. Lycka till Erik Bergman och Great.com.

Ett svar på “Jag fick intervjua Erik Bergman om Great.com”

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *