6 månader i LRF Media: Så tycker jag

Det är 6 månader sedan Brath blev en del av LRF Media. Att bli uppköpt är förstås en oroande situation, på många plan och för alla inblandade. Den bakgrunden gör mig extra nöjd med situationen vi har.

Funderingar och orosmoln jag upplevde innan köpet handlade mycket om kultur. Den största oron jag hade var hur en hungrig och lättrörlig teknik-byrå skulle passa i ett mediehus. En annan oro var om den raka, norrländska attityd vi är så stolta över skulle fungera. Det var förstås ingen slump att det var LRF Media som kom in som ägare, vi har varit ganska uppvaktade och det har inte känts rätt innan LRF Media hörde av sig.

Jag trivs kanonbra

För att försöka undvika tala för alla så trivs åtminstone jag kanonbra. Trots att samhället befinner sig i en jobbig situation är vi på väg framåt, något jag nog inte vågat om vi hade stått ensamma. Vi tar, precis som alla andra, smällar i den rådande situationen. Brath har gått igenom situationer som varit tuffare företagsmässigt än de här månaderna tidigare men jag vet också hur min egen reaktion på dessa varit.

Om jag tidigare legat sömnlös har jag nu bara svårt att sova. Det stöd vi har från en stark styrelse är ovärderligt.

Vi har också fått mer struktur på arbetet framåt. Inte för att vi varit ostrukturerade tidigare utan för att vi som små varit tvingade att anpassa oss mer. Ett bra exempel på det är vår nya resultatbaserade SEO-tjänst för E-handlare där vi bara tar betalt för intäktsökningen. Det är en Grym tjänst med enorm potential. För oss innebär den lite intäkter just nu, mycket intäkter i framtiden. Jag tror inte jag vågat lansera den utan LRF Media.

Vad innebär det för oss?

Till sist innebär det här att vi nu är laddade för att växa ordentligt. Situationen i samhället idag har hållit oss tillbaka något men kurvan ska bli brant, brantare än någonsin tidigare för byrån. Det är nya utmaningar men min bild är att vi är väl rustade för att möta dem.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *