Din bästa affärsidé som aldrig kommer genomföras?

Idéer har inget värde. Eller ett mycket litet värde. Det är läxan man får lära sig som entreprenör. Ibland, kan man däremot ge vad som helst för en bra idé, därför vill vi dela med oss.

Jag har dragit igång en liten serie om affärsidéer på Brath.se. Där har vi samlat några idéer som skulle kunna bli företag men som vi aldrig kommer genomföra. Jag lever själv efter devisen idén x 10 utförandet x 100 timingen. Hur du gör det är tio gånger viktigare än vilken idén är, timingen är 100 gånger viktigare. Om du har en hundrakronors-idé, levererar topp och precis rätt i tid blir värdet 100x10x100.

Ibland saknas det en hundrakronors-idé däremot och för de tillfällena vill vi ha en lista med sådant som kanske kan vara något, eller åtminstone kan vara intressant eller roligt.

Jag skulle vilja att du delade med dig av dina eller din idé. Då skulle vi kunna intervjua dig lite snabbt och få till ännu en intressant artikel. Låter som en bra idé?

2 svar på ”Din bästa affärsidé som aldrig kommer genomföras?”

  1. Jag planerar ofta möten med flera personer som har packat schema. Detta innebär att man måste rucka lite på lagda scheman, ofta för de som redan är fullbokade.
    Det leder ofta till nån timmes ringandes och chattandes med olika människor, där det visade sig att kollisionerna egentligen inte var några ”viktiga” tidpunkter, utan bara det att saker som ska läggas in i kalendern måste ha en tid, men att många konfliker kunde ske någon annan gång under samma dag, vecka eller till och med månad.

    Mitt förslag är att man skulle lägga till en funktion i kalendersystemen som gör att händelser inte bokas in med en fix tid, utan snarare ett interval. Vid inbokande av nytt möte så kollar systemet att den nya posten kan läggas till utan att krasha övriga schemat. På så sätt skulle man kunna minska tiden för att ”rucka runt” på folks scheman.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *